869Kwasy omega-3 pomagają zapobiec chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Dzięki odpowiedniej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 unikniesz np. zwyrodnienia plamki żółtej, choroby Alzheimera, alergii czy chorób serca. Kwasy omega-3 są niezbędne zwłaszcza kobietom w ciąży i małym dzieciom.

Kwasy omega-3 w profilaktyce chorób układu krążenia...


Kwasy te odpowiadają za hamowanie procesu zapalnego w komórkach naszego organizmu, a także za prawidłowy układ krzepnięcia krwi. Obecność kwasów omega-3 ma wpływ na kardiomiocyty, czyli komórki mięśnia sercowego. Hamują powstawanie zakrzepów w śródbłonku, a także – i to są badania ostatnich lat – zaburzeń rytmu serca. U osób po zawale serca, które mają odpowiednią ilość kwasów omega-3, próg pobudliwości komórki sercowej na bodziec ulega podwyższeniu, co chroni przed zaburzeniami rytmu serca. U tych osób ryzyko nagłego zgonu sercowego, z powodu zaburzeń rytmów komorowych, jest niższe o 42 proc. w porównaniu do osób, które nie spożywają ryb.





Kwasy omega-3 na wzrok i intelekt


Kwasy omega-3 wpływają na kształtowanie i pracę mózgu już od początku życia płodowego. Okazuje się, że kobieta, która w czasie ciąży spożywa odpowiednią ilość kwasów omega-3, rodzi inteligentniejsze i większe dziecko. Kwasy tłuszczowe omega-3 poprawiają ukrwienie mózgu i usprawniają przepływ bodźców nerwowych między substancją szarą i białą. Dlatego dzieci spożywające odpowiednią ilość kwasów omega-3 lepiej się rozwijają, nie mają problemów z koncentracją i są sprawniejsze ruchowo.


Czy rzeczywiście wystarczy jeść ryby


Tylko w odpowiedniej ilości. Powinny to być przynajmniej dwa posiłki w ciągu tygodnia. Należy jeść ryby morskie w takiej ilości, by dostarczyć organizmowi 1g EPA i DHA, czyli w przeliczeniu na porcję odpowiednio około 300 g hodowlanego łososia lub około 100g łososia dzikiego. Bardzo dużo omega-3 zawierają śledzie (ich minusem jest to, że są przesalane), halibuty, morszczuki, dorsze, pstrągi. Zasada która mówi: im produkty hudsze tym lepiej nie obowiązuje w stosunku do ryb, które im bardziej tłuste tym są dla nas zdrowsze.


Od tego, czy systematycznie uzupełniamy poziom kwasów omega-3, w dużym stopniu zależy sprawność myślenia, rozumienia, zapamiętywania, a nawet kreatywność przez całe nasze życie. Osoby, które jedzą dużo ryb, w starszym wieku wyróżniają się bystrością umysłu, rzadziej też zapadają na chorobę Alzheimera oraz demencję.

 

 

https://pl.freepik.com

logo

DANE KONTAKTOWE

mobile 32 298 77 77
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

house

ul. 3 Maja 13
41-200 Sosnowiec

 

faceZnajdź nas na Facebook'u

NAPISZ DO NAS

Twój email 
Imię i Nazwisko 
Wpisz treść 
Proszę przepisać. uyazqome Pomóż walczyć ze SPAMem!
    
 logo
 
 

DANE KONTAKTOWE

mobile 32 298 77 77
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

house

ul. 3 Maja 13 
41-200 Sosnowiec

faceZnajdź nas na Facebook'u

 

 

NAPISZ DO NAS

Twój email 
Imię i Nazwisko 
Wpisz treść 
Proszę przepisać. paybdxmj Pomóż walczyć ze SPAMem!
    

Apteka Blisko Ciebie